Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


måndag 8 augusti 2011

Målar Jessica

Första dagen på jobb efter en 7 veckors semester.
Kändes inte så bra.
Trots det orkade jag spendera hela kvällen för mig själv på tomten.
Började nu måla mina bräden jag hade planerat in förra veckan.

Den här högen skall alltså målas.
Kanske inte riktigt allt ändå.


Målfärgen jag använder är Tikkurilas Vinha.
Färgkod RAL 7024


Det vara bara att sätta igång.
40 plankor hann jag måla (ca 150 m),
ett par handbolls-samtal som avbröt mig lite.

Här ser man en del av mitt arbete.
Bar in alla i huset då det lovats ostadigt väder imorgon.


Färgen på bilden är helt missvisande.
Den gråa färgen är samma jag använde på lekstugan runt fönstret och dörren.

Fick bevis att golvgjutningen lyckats till en del i varje fall.
Vattnet rinner ner i golvsilen.


Reagerade även att vissa eldosor har sladdar i sig.
Men det visade sig att dom nog redan varit där en tid enligt Masi.
Tänk att jag inte märkt detta tidigare.


Hörde idag av vår ansvariga byggmästare att vår byggfirma är tvugna att anlita en underleverantör för att få vårt tak gjort.
Dom hinner inte själva få det klart i tid.
Jag börja ju genast fundera vad det innebär...
Hur gäller garantier t.ex.?
Vill nog ha allt sådant klart först.
Konstigt bara att dom inte nämnt nånting åt oss ännu.
Fast jag har nog anat lite,
för de har endast 3 veckor kvar av sin "urakkatid"
och det saknas då taket, mellanväggar, terasstaken och pelarna av det som hör till deras jobb.

Väntar sååååå på att få taket på,
då ser man igen helheten på ett annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar