Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


måndag 1 augusti 2011

Gårdsinspiration, bostadsmässan del 2

Som jag tidigare skrivit så har vi en gårdsplanerare.
Men lägger upp lite bilder på hurdan gård som tilltalar mig.

Vi kommer att ha några "murar" för att inte hela gården skall vara sluttande.
På mässan fanns sådana, så jag gärna också lagar.



Ovanpå kan man sedan ha växtligheter.



För blommor kunde jag tänka mig något liknande som denna.


För barnen skall vi göra en sandlåda som denna.
Kan inte vara svår att göra,
då Masi har erfarenhet av att laga vanliga fyrkantiga.


För gräsklipparen och andra verktyg skulle jag
gärna se ett förråd i denna stil på vår gård.


Desto mera odlingar kommer vi inte ha i början.
Men lite odlingar i lådor vill jag ha.
Det här såg riktigt fint ut.


Borde ju få lådorna snickrade nu på hösten,
så jag på våren kan så allting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar