Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


onsdag 3 augusti 2011

Golvgjutning och minitalko idag

Äntligen har vi nedre våningens golv gjutet.
Nu ser allt så städigt ut.



Nu får vi bara hoppas på att alla rör är på rätt plats.

Idag kom det lite virke till taket också.


Meningen var att jag skulle vara på tomten med två av mina bröder för att måla bräder innan dom läggs upp.
Tyvärr blev det inget målande då mina brädor låg under en hel massa annat material.
Virket som kom idag är inte sådant som behöver målas,
för dom syns inte.

Nåjåå,
vi gjorde en hel massa annat.
Min syster kom som en överaskning dit.
Så med 3 av mina 5 syskon fick jag spendera denna onsdagkväll.

Vi klöv ved
Städade
Plockade sten
Och pratade strunt där emellan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar