Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


söndag 27 maj 2012

Terassväder

Lördagen var strålande fin.
Morgonkaffe på terassen i solskenet.


Därefter fortsatte dagen med att handla lite mera sommarblommor för alla mina krukor.
Dessutom behövdes mylla för planteringa av äppelträdet och mina två vinbärsbuskar jag fått till födelsedagen.

Medan jag skötte planetringarna,
så tog Masi itu med att börja olja våra bruna utemöbler svarta för att passa med huset.


Ännu vet jag inte hur jag skall placera dessa,
så de får börja här som ett "staket".



Jamilah hjälpte förstås till att olja.
Här ett litet blått bord som också får ny färg.



Liam hade tur då "grannarna" ville komma och leka.
Sååå super att ha jämnåriga i närheten.
De förgyller vardagen.



Igår skrev jag om objudna gäster.
Idag upptäckte jag nya sådana.
Getingar kan jag bara inte tycka om... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar