Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


torsdag 3 maj 2012

Inredning och lite annat

Det blev ännu mer stjärnor för Jamilah då moffa kom och gratulera.
Hur fint som helst tycker jag,
men sen tror jag det får räcka med stjärnor i henns rum.


Som vedkorg den här tiden på året får denna fina korg fungera.
Sen vintertid då det behövs mera ved,
får vi komma på något annat.
Visst är den så fin.


Vardagsrummet är färdig möblerat.
Ännu behövs en matta för att inte se för stelt ut.


En matta i grå ton tror jag det får bli.
För tillfället är terassen på utsidan halvvägs :)


En liten vårbukett.
Tror denna får stå framme hel sommaren,
blommorna i lilla vasen får bytas ut med jämna mellanrum.


Äntligen gav jag mig tid på tisdagen att göra en utförd med barnen till stranden.
Går man bilvägen blir det en lite längre bit.
Liam ville cykla och Jamilah åka med sin trehjuling
(som hon är för stor i).
I diket passade Liam på att "fiska".


På stranden blev det stenkastning.
Fy vilken kall blåst det var bara.
Där ville man inte vara länge.
Kunde dock konstatera att där borde vi också jobba lite för att få den i skick.
Ingen har alltså tidigare utnyttjat stranden,
så den är väldigt trädbevuxen, samt en massa stora stenar som borde flyttas.


Vet inte när orken skall komma för detta projekt,
men den kommer väl nån solig dag :)

2 kommentarer:

  1. Härligt ti se TV bordet fortfarande håller ihop :)
    O ja Jamilah har det finaste flickrum jag sett på länge!!

    SvaraRadera
  2. Alltså ni har ett så förbaskat fint hus!! Aaah... får jag flytta in? Snälla? :) Lovar att städa efter mig :) Nämen på allvar - grattis till fina huset!

    SvaraRadera