Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


torsdag 24 maj 2012

Äntligen gardiner

I ca en vecka har vi nu haft mörkläggningsgardiner i sovrummen.
Vilken skillnad att inte vakna med solen rakt lysande i ögonen.

Vi kör med riktigt enkla från Ikea.
Vi hade dessutom tur att de råkade vara på rabatt med Family kortet denna månad.

Liam fick svarta och  vi själva och Jamilah vita.






Mitt kappsäcksfynd har fått en kompis.
Nämnde om köpet åt min mommo som råkade ha två på sin vind.
Upp efter dem, ena grå och andra brun.
Kanske inte i lika bra skick,
men jag var supernöjd.

5 kommentarer:

  1. Lyckans er som har gardiner. Har ännu inte hittat någon i Pargas om är villig att sy hisgardiner då jag redan har tyg. Snart blir jag desperat då Filippa bara vaknar tidigare och tidigare.

    Hos mormor kan man fynda en massa fina saker. Kappsäckarna passar super bra ihop.

    SvaraRadera
  2. Åsa: Kodin Ykkönen har jättebra hissgardin-mekanism till vilken det är lätt att själv sy tyget. Vet ju int hur mycket du syr själv men tänkte ändå berätta. :) Gardinerna blir ju ganska dyra med både mekanismen och tyget men jag tyckte de var värt det. Tyget sätts fast med kardborreband så man kan närsomhelst sy nytt tyg och lätt byta. Själva gardinstången kan sågas i passlig längd. Lätt som en plätt. :P http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=169684&storeId=3444&catalogId=3444&shopId=3050000&compartmentId=3050300&categoryId=3050401

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Jenny.
      Jag har allt material till hissgardiner både mekanismen och tyget. Tyvärr räcker varken orken eller tiden till att sy dem själv. Vill bara betala och få det gjort =)

      Radera
  3. Heh, jag tänkte också just börja posta om våra gardiner, som vi fått uppmonterade idag!

    SvaraRadera
  4. Vi handla just samma gardiner till köket (då vi nu sover i matsalen) & hur bra som helst fungerade de!! :) Finfina kappsäckar & vad kul att din mommo hade såna förvarade!!

    SvaraRadera