Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


fredag 17 februari 2012

Lägenheten uppsagd

Idag tog jag mod och ringde upp min farbror för att säga upp lägenheten.
Vi hoppas kunna börja flytta grejer till nya huset ren i mars,
men lägenheten har vi ännu till sista april, för ännu i mars har jag på jobbet rätt hektiskt och i värsta fall har jag handboll varje veckoslut i mars (antingen jag själv eller minipojkarna som jag drar)

Nu gäller det att få saker och ting gjorde i rask takt så det inte blir panik :)

3 kommentarer:

  1. Det är alltid en viss milstolpe i byggprojektet då man säger upp sin gamla lägenhet - lika uppmuntrande som spännande.

    Vi tog på oss två extra veckor för att inte ha skyndsamt men så fick vi problem med underhuggaren och flyttade in i det nya huset i juni under total stress på den allra sista hyresdagen. Och inte ens då hade karlarna fått allt klart - sista väggen målades då flyttlasset körde in på backen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Få se hur det går... misstänker att det oftast blir panik ändå.
      Nu ringde förstås vår kaklare IDAG att han inte vet om hinner med vår tidtabell :( Varför just nu... Det blir väl för oss att "tvinga" vår byggkarl som först hade tagit emot jobbet men som fråga om vi kunde hitta nån annan för just kaklandet. Hur kan byggbranschen fungera så här, man blir ju förbannad.

      Radera
    2. Typiskt nog inom byggbranschen... Ni fixar det säkert på ett eller annat sätt - jag håller tummarna! :)

      Radera