Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


måndag 27 februari 2012



Anu som har den härliga bloggen Villa Minimalista gav mig Lovely blog - utmärkelse. Utmaningen går ut på att berätta random facts om sig själv, länka till den man fick utmärkelsen från och skicka den vidare till andra bloggar man gillar.
Själv vill jag ge utmärkelsen till följande bloggar jag aktivt följer med:

SoMyBaking - härliga tårtor och andra godheter dyker upp. En väldigt duktig bagare. Snart läggs följande kakbeställning in.

Lilla K - min kollega som bakar, handarbetar och är full av energi.

mammaspring - en riktig motionsblogg. Har nyligen grundat en föreningen Running Finland. Jag är inte själv alls intresserad av att springa, men det är så intressant och följa med andra som är ivriga.


Mina avslöjanden:

1. Är helt galen i att fynda på loppis. Kunde spendera en massa tid att ströva omkring, synd bara då man sällan hittar tid för det. Missionsboden i Pargas är också en superplats. Oftast kommer jag ut med nånting för en några cent, t.ex. en Finlands ishockeyspleblus för 50 cent, perfekt inför ishockey VM då Liam skall få komma med och se FIN-Vitryssland.

2. Skulle kunna klara mig på knäckebröd. Så gott med smör och ost på, speciellt surskorpor eller varrasleipä.

3. Längtar att någon dag kunna skaffa mig ett fadderbarn som jag även skulle få träffa. Min farmor hade en flicka i Kenya (Lisen - döptes efter en finsk missionär). Fammo skrev brev med henne och besökte hennes familj i Kenya. Det vill jag med.

4. Har regelbundet gett blod sedan jag fyllde 18. Skulle önska flera av mina vänner gjorde samma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar