Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


torsdag 29 september 2011

Spännande

Imorgon borde fönstren börja läggas in.
På tisdagen anlände de till tomten.


Igår och idag har dom förberett arbetet,
dvs lagt in bräden i harkkorna för att kunna fästa fönstren och dörrar.




Andra framsteg är väl att den smala delen mellan huvuddörren och fönstret har påbörjats.



Väggarna i arbetsrummet börjar vara klart.




Liams ena vägg som görs av trä och gipsskiver börjar ta form.
Sku inte ha velat ha denna lösning,
men alltid får man inte som man vill.


Det är på denna vägg jag funderat en tavla av Sandra Nyberg.
Fick ju startpeng för tavlan av mina kära väner till 30 års gåva.

Terasstaket ännu innan själva terassen byggs,
behöver lite ytor för att inte släppa in regnet.


På detta kommer ännu plåt.

Har ju glömt att visa bild på mina duktiga hjälpare.
Här klyver de ved tillsammans.
(kanske inte smart av mig att låta dem prova, men deras tålamod är ju inte så långt)


Som ett slut på inlägget vill jag visa helhetsbild från sjö sett.



Imorgon hoppas jag på att få visa att några fönster är insatta.

3 kommentarer:

  1. ert hus ommer att bli jättefint! Jag ser fram emot att se fler bilder av framstegen :) Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Åå, här händer det saker! Spännande med fönstren, hoppas monteringen går bra.
    Håller med Camilla, det är nog ett mäktigt hus ni har på gång!

    SvaraRadera
  3. Det händer, det händer! Följer med spänning med bloggen.

    SvaraRadera