Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


måndag 12 september 2011

Blogg award

Nu har blogg awarden kommit till mig!
Är hemma med sjukt barn så passar på att ta mig an utmaningen.
 
Alltså, när man tagit emot awarden skall man länka till den man fått den av, svara på 5 frågor och ge den vidare till 5 bloggar med mindre än 100 följare. 
 
Jag fick den här uppgiften av Äter du här eller i påse? som skrev såhär om min blogg:

läs denna blogg om du vill veta ALLT om att bygga hus! 

1. Varför började du blogga?
Jag var inte alls bekant med bloggvärlden sen tidigare. I och med att vårt husprojket sku sätta igång på allvar, så googlade jag en massa och kom på sätt in på en massa olika byggbloggar. Tänkte det skulle vara en rolig idé och på så sätt kunna kolla tillbaka på projektet via denna blogg.
Bloggen gör det även möjligt för mina bekanta att följa med vårt stora projekt.
2. Vilka bloggar följer du?
Jag har en massa bloggar jag följer, över 30 stycken. Det är främst olika husbloggar i hopp om att få inspiration och erfarenheter. Men följer även aktivt mina vänner och bekantas olika bloggar.
3. Favoritfärger?
Svart, grått och vitt både vad gäller inredning och kläder.
4. Favoritfilm?
Är ingen film-människa. Då jag väljer hurdana filmer jag ser på så skall det helst vara komedi eller romantik. Sex and the city 1 var super-rolig!
5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
Jag gillar sol och värme och har aldrig rest längre bort än till Kanarieöarna, så skulle gärna åka till Amerika och något av dom varma strand-ställena där.

Jag will ge awarden vidare till de här 5 bloggarna:

Villa Minimalista - en byggprojekt där man har precis samma tankar som vi, dessutom befinner vi oss i samma skede.

Vardagspärlor - Tar en massa fina foton och lägger upp fina handarbeten hon gör.

Åkerhyddan - en stort renoveringsprojekt som sakta men säkert närmar sig slutet.

Livet på Stenpärlsvägen - en blogg som egentligen handlar om deras husprojekt, men som även nu som då har andra inspirerande inlägg.

Tajtamamman - en träningsblogg. Är imponerad hur en tvåbarnsmamma orkar träna så där ofta och mångsidigt. Önskar jag själv hade samma iver.

1 kommentar:

  1. Vad läser mitt öga..har jag fått en award..vad roligt..Tack för komplimangen :-)

    SvaraRadera