Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


lördag 18 juni 2011

Stenprojekt

Idag har jag deltagit i mitt livs första väglags möte.
Nu skall "vår" väg gå med i väglaget.
Tidigare har det inte funnits behov, då alla varit sommargäster.
Från nästa sommar kom vi överens om
att jag går med i styrelsen och blir kassör.

Vädret var inte det bästa på förmiddagen,
så jag åkte hem efter mötet.
Åkte senare på kvällen ut igen för att bära sten.
Nästan två timmar höll jag på.
Svetten den bara rann.
Tyvärr ser högen väldigt liten ut,
men då stenarna ligger utspritt här och var,
och skall skottas till högen som ligger vid vägkanten.
Det tar underligt länge, men är nöjd.


Letar efter alla storlekar.
Skall ha dem till olika ändamål.
Bakom höger ser ni lite blommor som jag hämtat dit.
På gården där vi nu bor,
så hade dessa vuxit så stora.
Jag lämna delade på dessa och planterade dem tillfälligt här
så att jag sedan kan använda dem då jag gör gården.
De är ursprungligen från min fammos gård i Nederkirjala
där hon bodde största delen av sitt liv.

Tog en sväng via stranden innan jag åkte hem.
Just nu är den inte fixad.
Stenar skall skrapas åt sidan och vassen skall bort.
Skärgårdens Muddring kommer i något skede och fixar det.



En konstig sak.
Så många gånger som vi kört till tomten,
så först IGÅR (fredag)
märkte jag att vi har en skylt där det står privat väg på.


Skall nu åka till stugan för en vecka.
Skall försöka hinna lägga upp något nytt också.
Får be Masi skicka mig bilder hur bygget framskrider.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar