Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


tisdag 28 juni 2011

Trögt bara värre

Märks att jag semestrar,
men orsaken är att det inte har funnits anledning att blogga om bygge.
På tre veckor har inte mycket hänt.

Lite väggar syns.
Så mycket att jag vågade låta Jamilah gå första gången till övrevåningen.
Här står hon i sitt rum.



Äntligen fick vi idag höra orsaken till varför ingen händer.
Byggarna har helt enkelt inte haft tid.
Hoppeligen kommer det någon imorgon och städar insidan,
så att alla rör kan dras så vi sku få golvet gjutet.
Så lovade dom också att kanske rean i slutet av denna vecka
eller början av nästa att börja fokusera helt på vårt bygge.
Dom har ju också en deadline för det.

Igår började dom gräva för dräneringen och avloppet.
Väldigt lite hann dom på en dag
(fast en hel dag var dom nog inte, för 14.30 for jag dit
och ingen syntes till)
Idag har dom fortsatt, men jag har inte själv sett det.

Min lillebror från Skärgårdens Brunnsborrning var idag och fixade
allt draget från vatten- och jordvärmehålena in till huset.

Igår då vi var till tomten fortsatte jag måla lekstugan.
Nu suckar ni säkert och tänker att va håller hon på med?
Hur länge tar det?
Konstigt nog tar det tid, då man bara hinner måla nån
timme per gång.
Jag börjar se ett slut.
Medan jag målade hade barnen picknick i stugan.



Har föresten fått ett första utkast på gårdsplaneringen.
Jag är nöjd.
Ännu fanns ingen lista över växterna,
Men helheten var bra.
Några små finslipningar så passar den oss.
Iss inte lägga upp ett utkast,
visar den då den är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar