Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


torsdag 2 augusti 2012

Lite färg och annat

Igår förutom att jag behandlade vedförrådet med järnsulfat,
så målade jag huvudingångens pelaren och balk.
Nu ser det genast bättre ut.
Färgen är den samma som plåten runt fönstren.
Där på bilden ser ni min vita snickrade låda som jag gjorde på tisdagen då jag själv tog tag i girsågen.
Den skall vintertid prydas av lyktor och sommartid eventuellt av blommor.


Bordet behandlade jag idag med järnsulfat.
Spännande att se hur färgen ändras dag för dag.


Avslutade kvällen med att klyva ca 1 m3 med ved.
Denna gång tog jag yxan istället för vedklyvaren.
Fick mera träning så här.


Här förbereds det för en trädkoja.
Liam har blivit ivrig att själv få vara med och snickra,
så det här blir pappans och sonens gemensamma projekt.


Mycket gjort igen.
Har gjort upp ett schema för mig där jag varje dag har något som skall göras utomhus.
Idag var det röja skogen,
men vedklyvningen får gå under det.
Hade tänkt flisa lite kvistar,
men kanske det får bli morgondagens förmiddagsprogram istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar