Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


söndag 25 maj 2014

Det börjar likna något

Den mörka stugan har förvandlats.

Veckoslutet krävdes för att få det i någorlunda skick inför semestern. Det rådde ett kaos då vi (barnen o jag) anlände på fredagen. Målandet blev på hälft under påsken och nu sku det fixas.

Förutom de väggar som behövde målas så hade jag två skåp med dörrar och ett nattduksbord som också sku målas. 


      

I sovrummet hängde jag upp nya gardiner och en gammal karta.


Denna gamla lampa sku jag föra bort, men i samband med att jag sku återvinna metalldelen av lampskärmen så slog detta mig. Köpte bara en stor lampa till den. Lampfoten kanske kunde spraymålas ännu, får se.

       

Veckoslutets stughelg har igen dokumenterats i stugboken. Har skrivit för varje dag vi varit på stugan sedan denna sommaren 2006. Roligt att läsa bakåt.

       

I väntan på midsommar och semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar