Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


lördag 22 september 2012

Skogsarbete

Får skämmas igen då det gått en evighet sedan senaste inlägg.
September är bara rätt så bråd på handbollsfronten.
En massa ordnande inför säsongen.
5 dagar i veckan drar jag dessutom träningar, så det förklarar att jag inte hinner fundera på inlägg.
 
Idag var en skön dag.
Vi satt igång med att elda kvistar och "städa" skogen efter mitt
träningspass med de härliga C-flickorna.
Det har väldigt länge stört mig att vi inte fått nåt gjort i skogen.
Ännu är det inte helt klart,
men området närmast huset är okej i varje fall.


 
Inga kvistar omkring,
endast lite stockar som just nu är ihopsamlade.
 
 
Torres har börjat vara ute en hel del med oss.
En nyfiken filur.


 
Hann mellan varven också koka lite lingonsylt av lingon som moffa har plockat.
Är så tacksam för att vi fått av honom,
för själv vägrar jag gå in i skogen med alla älgflugor.

 
Så nu klarar vi oss en tid igen.

 
Kvällen avslutade jag med lite vedhuggning.
 
Nu lyser ljusen både ute och inne och det skall bli en stund framförtvn med familjen
(innan Masi åker iväg på keikka igen)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar