Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


söndag 1 april 2012

Trögt veckoslut

Blev inte så effektivt veckoslut som jag hade tänkt mig.
Lördagen var jag ensam med barnen (vilket jag hade glömt att jag sku vara)
så då får man ju nästan inget gjort.

Idag kom vi till bygget först efter kl.13.
Köksgubben var som tur i full fart.

Så här färdigt har han det nu.
(Jag som förstod att han sku göra allt klart)


Ugnen på plats, men inte spisen och fläkten.


Lavoaren sitter där den skall.


Skåpen ovanför kyl och frys på plats,
dit kommer ännu täcklister.
Sockeln saknas ännu i hela köket.

Hemvårdsrummet är klart för installatörens del.
Nu kranen på plats och lite el till så är det ok.

Liam och jag fick det enorma fönstret tvättat från insidan medan Jamilah sov sin första dagssömn i sitt nya rum på sin nya säng (som dock ännu inte är monterad).


Lite skakigt att vara uppe på några meter och tvätta.

Masi har nu fortsatt med listerna efter att han slipade metallpelarna.


Nu på veckan borde pelarna målas, innan vi hämtar in någo möbler.


För min del blev det alltså inget målande utomhus av terasstaken.
Kanske det får bli sen då vi bor där.


2 kommentarer: