Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


lördag 22 oktober 2011

Imorgon talko

Tider den flyger iväg.
Mina dagar fylls med jobb och handboll,
så bloggandet har helt blivit ogjort.

Nu lite uppdateringar vad som skett.

Taket vid huvudingången har tagit for.


Likaså taket utanför köket.


Trappan vid hemvårdsrummet och tekninska är gjuten.


Ventilationsrör är dragna lite här och där.


Sen skrev jag ju fel egentligen förra gången.
Inte är ju ännu det största fönstret installerat,
utan endast dom med träkarmar på insidan som då tidigare levererades.
På torsdagen kom nämligen det stora aluminiumfönstret.
Det skall installeras på måndagen.


Ramarna kom i två delar,
fråga mig inte hur man får dem ihop sen.

Så här ser det ännu ut från sjön.


Tekniska utrymmet har slipats och jämnats ut.
Idag målar Masi väggarna så man kan sätta upp "grejer" på väggarn.



Imorgon blir det vårt första stora talko.
Har några härliga vänner och familjemedlemmar som lovat komma och ordna upp på gården.
Det blir bl.a. att elda kvistar, bära stock (bra träning), klyva ved och plocka skräp.
Korvsoppa blir det på menyn.
Idag för vi terassbordet dit,
så vi kan sitta bekvämt och äta.
Kaffekokaren kommer också med.
Hoppas på fint soligt väder!

1 kommentar:

  1. Jag som var så rastlös igår hade gärna varit med på talkot! Men prutt då jag inte har råd med en private jet ännu ;)

    SvaraRadera