Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


onsdag 13 juli 2011

Klädskåp

Lite funderingar kring barnens klädskåp.
Skall vi ha vanliga dörrar eller skjutdörrar (liukuovi)?

Hade planerat att de skulle ha Ikeas PAX med vita glansiga dörrar.



Igår då vi besökte Ikea
så stötte jag på denna nyhet.



Den har inte fullt djup,
vilket jag tycker skulle vara bäst för barnen.
Detta är tyvärr för litet misstänker jag.
Skulle gärna ha minst 150 cm brett skåp.
Vet att det minsann finns grejer att fylla dem med.
Höjden får gärna vara 236 cm också,
detta var endast kring 200 cm.

I vårt nuvarande hem har vi detta skåp.

Funderade först att Liam skulle få det,
då han vill inreda i svart och vitt.
Höjden är 200 cm och djupet 60 cm,
så helt annat än jag har tänkt för barnen,
så jag tror det får bli placerat i datarummet
som förvaring av allt man kan tänka sig.

Till vårt klädrum är allt öppet ännu.
Tror vi får vänta tills det är klart innan vi bestämmer oss.
Där kommer nämligen ventilationsrören upp,
så vet inte exakta mått för det utrymmet ännu.

Till tamburen kommer antagligen PAX skåp
med högglansiga dörrar.
Ett skåp per man.


Vi fick offert från Kvik också,
men där sparar vi flera tusen att ta från Ikea.

1 kommentar:

  1. Vi kollade också på samma skrubbar på Ikea tidigare i veckan. Har de varit bra i använding, de där skjutdörrs-PAX, tycker du?

    SvaraRadera