Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


måndag 23 maj 2011

Dåligt med uppdatering då legat sjuk

Måste skärpa mig.
Så här många dagar får det ju inte gå emellan mina inlägg.

Förra veckan låg jag sjuk,
men åkte via tomten på fredagen.
Lassis barn hade varit sjuka denna vecka,
så mycket har inte hänt på senaste dagar.
Inte för att det kunnat göras så mycket heller
då vi väntat på två stålpelare från HL Metal.

Men på fredagen hade Harri fått gjutet
"grunden" (2 st) dit pelarna skall svetsas fast.


På övre sidan av pelarna kommer en balk som skall gjutas.
Träformen för denna hade han också hunnit göra.


Idag (måndag) då vi åkte till tomten så var pelarna på plats.
Precis sådana jag hade tänkt mig
(fast dom är inte ännu målade rätt färg).
Masi hade föreställt sig runda pelare. 
Vilken tur att Jussi (ansvarige) hade besällt såna här.
Tänk att vi aldrig pratat om hurdana vi vill ha heller.

Dom här kommer ju då att bli synliga i vardagsrummet.



Nertills är de svetsade fast i "grunden".


Och övre sidan av pelaren kommer att gjutas in i balken.


Liam demonstrerar järnet som lagts till på träformen,
som skall göra betongen tillräckligt stadig.


Imorgon (tisdag) skall jag till Kvik och gå igenom köket på nytt.
Då skall ni få se smakprov på vad vi planerat.

Återkommer imorgon.

2 kommentarer:

  1. Tänk att jag idag råkade fundera på hurdant kök ni ska ha :)Får väl vänta med spänning på smakproverna!

    SvaraRadera
  2. Håller med, såhär länge får det inte bli mellan blogginläggen :) ...jag är ju nyfiken värre här på andra sidan pölen!

    SvaraRadera