Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


måndag 25 april 2011

Påskledigt

Mera helger som påsk tar jag gärna emot.
Vi har fått en massa gjort på tomten (i våra ögon).
På fredagen var vi 6,5 h där.
Fick besök just som det kom en större regnskur,
så fick ta skydd medan korven låg på grillen :)




Perfekt väder för att elda kvistar, så vi hade till och med två brasor :)



Efter regnet kom solen fram och jag kunde ta fram min vedklyvare och köra in den,
hurraaaa!!



På lördagen hade vi paus från tomten
 (barnen måste ju få vara små påskhäxor också)



På söndagen fortsatte arbetet :)

Då kom storebror med familj dit för att hämta lite sten till sin egen gård.
Även lillasyster kom efter sten.



Roligt med ett minitalko.
Fick nämligen också hjälp med att ordna veden jag klyvt.

Barnen hade det roligt med kusinerna på besök.







Måndagen fick barnen vara hos kusinerna halva dagen, så vi kunde jobba ostörda.
Jag fortsatte med vedklyvandet, Masi fortsatte fälla skog.





Det blir nog glesare hela tiden :)
Åtminstone märker vi det.

1 kommentar:

  1. Vilka söta påskhäxor du har och en blogaward på min sida :)

    SvaraRadera