Från en igenvuxen skogstomt till en byggplats, för att sedan bli ett hem för vår familj. Följ med förvandlingen.


torsdag 24 mars 2011

Vecka 12

Inga stora förändringar denna vecka.
På måndagen var Masi och Micke och gick över gruset med "tärykone"
för att packa ihop marken, fem varv skulle man gå över hela ytan.
Maskinen hyrde vi från Cramo, www.cramo.fi
Det tog ganska länge att gå ett varv, så det hann bli riktigt mörkt innan Masi var klar.
Konstaterade att det behövs arbetsbelysning där, för sena kvällar man är där och jobbar.
Tur så har jag en mommo och moffa som har lite ett och annat,
så av dom får vi låna några lampor.


Idag, torsdag, var dom från staden och märkte ut exakta hörn för huset.
Vi fick vårt gatunummer också, 16.
Funderade om man kanske borde skicka ut flyttkorten redan *skämt*


Nu blir det lite stilla en vecka, för leveransen av Lammi-tassut (formarna för grunden) sker först den 1.4. Då får byggarna sätta igång på allvar. Tills dess håller jag på att begära offerter från höger och vänster, på bl.a. betong och styroxen.



Inhandla en större soptunna skall jag för att få vanligt skräp ihopsamlat.
Borde kanske skaffa en skottkärra också märkte jag.
Tomten är full av stenar nu när det är uppgrävt, så jag går omkring och tar vara på dom finaste.

Behöver någon sten i olika storlekar, så kan ni höra av er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar